Silnik 2.0 16V DOHC

silnik 2.0 16V DOHC Pierwsza jednostka która pojawiła się w Polsce i Europie oferowana w Leganzie to właśnie 2.0 16V DOHC.
Jest to silnik pochodzący z Nubiry, bardzo mocny punkt tego auta gdyż jest mało awaryjny a przebieg 300 000 km to dla niego standard.
Na bazie tego silnika zapewne stworzono 1.8 16V DOHC i 2.2 16V DOHC, na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać te trzy jednostki.
Dwulitrowa szesnastka jest dość paliwożerna szczególnie w mieście, jednak silnik ten bardzo dobrze tolerują LPG i nie trzeba inwestować w drogą sekwencję, gdyż kolektor dolotowy jest aluminiowy co zapobiega rozerwaniu w przypadku eksplozji gazu.






2.0 16V DOHC

Typ silnika: czterocylindrowy rzędowy

Pojemność: 1998 cm3

Skok tłoka: 86 mm

Średnica cylindra: 86 mm

Stopień sprężania: 9:6 +-0.02:1

Kolejność zapłonu: 1-3-4-2

Moc w KM: 133KM/5400rpm

Moc w kW 98kW/5400rpm

Max moment: 184 N*m/4400rpm

Typ zapłonu: bezrozdzielaczowy, DIS

Ilość zaworów na cylinder: 4, 2 wydechowe, 2 ssące





Projekt strony Piotr Eliasz,
Niepołomice 1 grudnia 2011